Monday, January 31, 2011

:: sinaran matahari ::

alhamdulillah.. hari nih cuaca panas, tak seperti hari2 yg sebelum nyer.. tibe2 aku suke sgt dgn panas.. suke bukan pasal per, baju aku dah banyak kat dalam bakul bilik aku 2, dok tunggu matahari naik, nak basuh baju.. huhu.. kat luar rumah aku nih dah macam kedai dobi dah, baju bergantungan.. kih3.. :P

cakap pasal panas nih, kadang2 aku suke, kadang2 tak.. kalau suke, time2 cam nih la.. dah hujan lame sangat sampai aku tak leh nak basuh baju, huhu.. aku tak suke panas nih bukan pasal per, rase tak selesa.. if panas tapi ade angin ok jugak.. kalau panas terik tapi tak dek angin sepoi2 2 yg buat aku rase nak berendam jek kat dalam air, haha!

bersyukur sangat aku kehadrat Ilahi sebab aku dilahirkn di negara malaysia.. panas & lembap sepanjang tahun.. cuaca silih berganti dari panas ke hujan dan seterus nyer.. lain plak dengan negara2 lain.. terutama negara2 yg ade 4 musim.. seronok 2 memang la seronok cz ade banyak musim tapi suhu kat sane boleh dikatekn majoriti nyer sejuk.. paling senang contoh nyer german la.. hehe.. ( abg aku study kat sane, leh la tau cuaca sane, hehe.. ) musim winter suhu jatuh sampai negative 13.. tak nak cam beku plak kat sane, huhu.. memang kurang la org sane yg nak kuar rumah.. yg mat saleh 2 maybe kuar la, kulit dorg kn tebal, haha! musim summer dorg plak, standard suhu dorg 16 celcious.. bagi dorg dah panas dah, tapi kalau kat malaysia nih, 2 suhu aircond kite.. dah sejuk dah utk org malaysia nih, siap berbungkus dgn selimut lagi, haha! si mat2 saleh nih plak leh nak berjemur kat tepi2 pantai, nak amik haba matahari.. haih~

pape pun cuaca nyer, aku redha.. nih semua pemberian yg Maha Kuasa.. ade hikmah di sebalik panas & hujan yg diberikn NYA.. same2 la kite manfaatkn nyer..

peace.. ^_^

No comments:

Post a Comment