Thursday, July 19, 2012

Ramadhan datang lagi......

assalamualaikum..
alhamdulillah, dapat lagi aku bertemu dgn bulan keampunan Allah, bulan yg penuh keberkatan..
tadi aku beriye lari turun tgga semata nak tengok pengunguman puasa..

kite puase 21 July 2012 ok! (aku dah siap bold dah, kalau tak nampak tak tau la nak kate ape kan)

bace balik, mane tau kot kot lupe.. hewhew..

excited pulak aku nak puasa kali nih, yela, dapat berpuasa kat umah.. kalau sebelum nih, puasa time ada class tapi tahun nih puasa time cuti sem, memang nice la kan dapat buke puasa kat umah..

tapi jgn dilupakn niat utama kite, puase kerana Allah, rukun islam yg ketiga..

amalan yg bole kite lakukan.. :))

bile bulan puasa datang, mula lah bazar-bazar muncul menjual juadah utk berbuka.. oleh itu, aku nasihatkn disini toksah lah hangpa nak beli byk2, puasa nih sebulan.. setakat sehari tuh beli satu atau dua tiga jenis makanan pun dah cukup utk berbuka..

beli byk2 pun bukan habis pun, buat kenyang tong sampah jek.. membazir itu kan amalan syaitan.. (nasihat utk aku jugak yg kadang2 rambang mata bile gi bazar tuh)

hangpa semua bole rotate beli makanan kat bazar tuh, cukup sebulan habis la semua kuih hangpa rasa kt bazar tuh.. hewhew.. -.-



kat atas nih antara ganjaran-ganjaran yg hangpa semua dapat, InsyaAllah.. dgn izinNya.. so puasa la penuh-penuh, jgn cari alasan utk meninggalkannye.. kite tak tau ramadhan akan dtg boleh kite laluinye atau tidak, so kena lah hargainye sebaik mungkin..

byk kan amalan sunat (yg wajib jgn ditinggalkan pulak)

ok lah, selamat berpuasa kepada semua umat islam di muka bumi ini.. :))

see u'all in next entry..

No comments:

Post a Comment